Tento článek je mojí reakcí na kampaň Člověka v tísni, která se jmenuje stejně jako nadpis této stati. Jedná se o tři(nevím, jestli mají přibývat další, nebo jde o konečný počet) krátké spoty na dnes velmi aktuální téma a to sice stále se zvyšující počet příznivců neonacismu. Tyto spoty mají zřejmě za úkol ironickou formou zesměšnit tyto příznivce a odradit tak případné další mladé lidi od připojení se k nim. Ovšem nemůžu si pomoci-nepovedlo se jim to. V každém klipu sice nalezneme vtipné narážky na různá nacistická hesla(např. Jeden národ, velká říše apod.), ale já osobně pochybuji, že toto je cesta, jak někoho odradit od této zvrácené ideologie. Naopak myslím, že v současných náccích to jen zesílí jejich pocit, že jsou diskriminováni a nemají právu na svobodu slova.(I když by paradoxně cenzura byla zřejmě jedna z prvních věcí, kterou by zavedli v případě, že by se dostali k moci) Přijde mi to rovněž jako jakési neuvážené podceňování-většina nacistů má sice zřejmě skutečně inteligenční kvocient stejně vysoký jako, je jejich oblíbený kod (88), ale určitě jsou mezi nimi jedinci, kteří jsou na tom podstatně lépe-a to jsou právě ti, kteří je vedou, manipulují jimi. Ti jim očkují onen výše zmíněný pocit, že oni jsou ti jediní spravedliví a že jsou utlačováni za pravdu. A jejich ovečky si pomyslí: „Aha média z nás zase dělají blbce, šéf měl pravdu!“
Proto bych volil tvrdší způsob spotů-statistiky obětí nacismu, záběry z koncentračních táborů apod. Jedině to myslím může tyto lidi přimět ke změně názoru-ne laciné vtipy jako z nějaké estrády na TV Nova.
Další věcí, kterou bych vytknul je jistá neaktuálnost spotů. Současným náckům už zřejmě po třiceti letech konečně došlo, že image, kterou ukradli pravým nerasistickým skinheadům je v jejich případě absurdní, takže od ní v současnosti upouštějí. Média tak mimo jiné potvrzují svoji oblíbenou rovnici skinhead=neonacista. Současného neonacistu už skutečně dnes tak snadno nepoznáte-nejlépe zřejmě podle značky Thor Steinar, ta je dalo by se říci jediným prakticky jednoznačným identifikačním znakem.
Sečteno a podtrženo-je chvályhodné, že Člověk v tísni reaguje na vzestup nacismu, ale v tomto případě jde skutečně o zbytečně vyhozené miliony. Opravdu pochybuji, že na někoho může účinkovat jiným způsobem, než že se pobaví. Zamyšlení rozhodně nepřinese. Bude to zřejmě stejné účinné, jako vylepovat nálepky Good night white pride. Což je ovšem rozhodně levnější a řekl bych, že tím nacisty naštvete víc.
P. Banďouch
Sunday, April 13, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Dobrý článeček, kampaň Člověka v tísni je teď opravdu aktuální. Podle mne by měla být shromáždění neonacistů zakázaná a rasistické výkřiky tvrdě postihovány. Kampaň jako taková mi přijde vtipná. Na klipy se můžete kouknout sem:http://www.chceteho.cz/content/?page_id=32
Její záměr mi také není přesně jasný, směšné mi konání neonacistů nepřijde. Že by měli působit směšně a to by mělo zabránit dalším idiotům, aby se k nim dali, o tom pochybuju. Ale nápad je to dobrý. Zaujala mne na webu Člověka v tísni jedna věc a to zmínka o tom, že neonacisté nabídli prostor na svém webu pro zveřejnění filmy nizozemského politika Fitna(Rozvrat). Tento film je k snadnému sehnání na internetu i s titulky a já už jsem ho viděla. Až budete mít čas, tak se mrkněte a napište, co si o něm myslíte.
Film je ke stazeni na: http://rapidshare.com/files/
103981950/Fitna_subs_upload.avi
Pri hledani na netu jsem narazila na nekolik clanku, ktere vyznivaly pobourene, proto jsem cekala, ze film bude vnucovat nejake sve nazory, ale to jsem se mylila... Je to sled jasnych faktu... velice smutnych... Ja tohle asi nikdy nepochopim, jak muzou byt lide slepi a ovlivnitelni. To je opravdu tak tezke poznat rozdil mezi dobrem a zlem?
Post a Comment