Test dokázal, že malpy kapucínské chápou kupní sílu poukázek. Dokázaly se je naučit vyměňovat za jídlo a dokonce se i rozhodnout jestli si koupit oblíbené jídlo v menším množství nebo méně oblíbené ve větším. Je opravdu zvláštní, že dokáží pochopit symbolickou hodnotu peněz, zvláště když uvážíme, že jsou na tom vývojově zhruba jako člověk před 35 milióny let. Malpy uspěly i v testu, kde záleželo na hodnotě poukázek (byly rozlišené tvarem). Opice si nejprve měly vybrat mezi jídly A, B, nebo C, přičemž A bylo chutnější než B a B chutnější než C. Stejně tak jako preferovaly jeden kus A, před dvěmi B, tak si vybraly poukázku, která reprezentovala A spíše než poukázku B.
Autor: Kateřina Krylová
3 comments:
Je to zajímavý, to určitě. Na druhou stranu mi ale příde, že naučit se pochopit, že za kulatou placku dostanu pochoutku (banán) a za čtverec zase to co by ani jiná vopice nesnědla (kaše ze školní jídelny) neni zase tak složitý:-) Aspoň věděj jak na to a za pár let budou samy nakupovat.
Meli bychom si na ne dat pozor..... abychom pak nedopadli jako na planete opic!!:)
Post a Comment